היום כבר לא צריך להחזיק בוילה גדולה כדי להקים בגינה בריכת שחיה ביתית ואפשר לבחור בסוג בריכת שחיה שתתאים בצורה ובעיקר במידות שלה לשטח הגן, לאילוצי הסביבה ולכל צרכיהם של הדיירים. יש כיום סוגים שונים של בריכות שחייה, חלקן טמונות בתוך האדמה וחלקן ניתנות לשליפה בעונת החורף. חלקן זולות יותר וחלקן יקרות, משדרות יופי ופאר ואף מעלות את נכס הבית. במאמר זה נרחיב על הסוגים הקיימים של בריכות שחייה שמיועדות לבית פרטי.    

בריכות בטון

הבריכה המוכרת והמבטיחה ביותר מבחינת אמינות ועמידות היא בריכת הבטון שאותה מטמינים עמוק בתוך הקרקע והיא ויכולה להגיע בחיפוי פסיפס/ קרמיקה/ אריחי גרניט פורצלן או שיש. מאחר ומדובר בפרויקט שדורש הכנות רבות של שטח הגינה כמו חפירה, סילוק אשפה ותכנון מקיף ומוקפד מטעמו של אדריכל נוף שלוקח בחשבון את כל צרכי הלקוח יחד עם אילוצי הגינה, מדובר בהקמה שיכולה להימשך מעל חודש ימים, הרבה יותר משאר הבריכות המוצעות כיום בשוק. יש כמה וכמה אלטרנטיבות להקמת בריכת הבטון ובכל אחת מהן, יהיה צורך בסיוע של אנשי המקצוע, תכנון אדריכלי, שרטוטים וכן היתר בניה מהמועצה המקומית. עלות הקמת גינת בטון נחשבת עדיין יקרה יותר לעומת שאר החלופות.

בריכות בטון 

בריכות בטון

בריכות פיברגלס

בריכת פיברגלס היא בריכה שמייצרים אותה ממספר שכבות של חומר הפיברגלס. מה שמבדיל את שיטת הבנייה של בריכות האלה מיתר הבריכות זה הדרך שבה הן ממוקמות בחצר הבית. בריכת הפיברגלס לא  תיבנה בשטח עצמו משכבות של בטון, כמו במקרה של בריכות בטון או בריכות מתועשות, אלא מייצרים אותה במפעל מיוחד באמצעות תבנית ייעודית כשהיא מגיעה ללקוחות מוכנה וכמקשה אחת ולאחר הכנת השטח עליו היא אמורה להתמקם, ניתן פשוט להניח אותה על הקרקע.

בריכות שחיה מתועשות עם חיפוי פסיפס

השוק הישראלי מעורה תמיד בכל הנוגע לחדשנות טכנולוגית וקידמה, בהתאם לכך הוא מציע מענה חדשני שעונה לשם בריכות מתועשות שניתן לחפות את מעטפת הפנים שלהן במגוון אלמנטים דקורטיביים כמו  – פסיפס, שיש, וכו'. היתרון הגדול ביישום טכנולוגיות חדשניות הינו מובן. כעת יש את האופציה ליהנות מבריכה עם נראות נקיה ואלגנטית (כמו בריכת הבטון) בזכות חיפוי פסיפס או שיש בפנים הבריכה בעלויות נמוכות באופן משמעותי ובביצוע מהיר.

יתרון נוסף של טכנולוגיה זו יבוא לידי ביטוי בבריכות שיכולות להיבנות על גגות בשל משקלן הנמוך אך גם בבריכות המותקנות על האדמה.

בנוסף, ניתן להשיג היום באותה שיטת טכנולוגית של בריכה מתועשת – בטון, בריכה שהקירות שלה בנויים מיציקת בטון והם נבנים בתוך תבניות פלסטיק מוכנות המותקנות באופן מודולארי ומתועש. את דפנות הפלסטיק של הבריכה אפשר לחפות בפסיפס או בחומרי חיפוי אחרים. כך ניתן ליהנות מבריכה שנבנית בשיטה מתועשת עם חיפוי מרהיב של פסיפס.

בריכות שחיה מתועשות עם חיפוי פסיפס

בריכות שחיה מתועשות עם חיפוי פסיפס

בריכות סקימרים

בריכת סקימרים הינה בריכת שחיה פרטית שטמונה גם היא בתוך הקרקע שבה הותקן מבעוד מועד אביזר שמפנה את המים והוא מכונה – סקימר. אלמנט ייעודי זה מונח בחלק העליון בדופן הבריכה כשחלקו העליון  נמצא מעל המים והתחתון שקוע במעמקי המים. המטרה של הסקימר הוא להתמזג לאביזר שנקרא אינלט, שהוא נמצא במשאבת סחרור המים וזאת למטרת פעולת פיזור מים מסוננים מדפנות ומרצפת הבריכה בצורה רציפה.

אביזרי סקימר ו-אינלט יבטיחו פעולת מים מסוננים רציפה, כמו כן, גם הסקימר וגם האינלט, ייצרו אפקט זרימה של מי הבריכה וכך תיחסך הפעולה לבניית מיכלי איזון ותעלות גלישה סביב דפנות הבריכה, מה שיוזיל משמעותית את המחירים של הקמת הבריכה.

היום אפשר למצוא כמה וכמה סוגי סקימרים שמותאמים לאופי הבריכה אותה תרצו לבנות בחצר הפרטית שלכם, בפרט בריכות בטון, מתועשות ופיברגלס. היתרונות של בריכת הסקימרים, מלבד העובדה שהיא זולה משמעותית, כוללים גם ניקיון מיטבי של המים וזאת משום שהסקימר בשילוב פעולת האינלט יסננו את הלכלוך וינקו את קרקעית הבריכה וגם את הלכלוך שצף בכל עת. לכלוך זה מועבר למשאבה הייעודית של המים, וכשהלכלוך שנתפס הוא עובר לרשתות האיסוף במשאבה והמים המסוננים חוזרים חזרה למי הבריכה.