בכל עיצוב גינה ניתן לשלב כמה וכמה סגנונות יחד כל זמן שבוחרים בסגנון עיקרי אחד שהוא זה שמכתיב את הטון. כיום אחד העיצובים הבולטים הינו העיצוב המודרני, ומה שמאפיין אותו בעיקר זה הקו הנקי והמוקפד. עיצוב זה שואף להשיג חזות אסתטית תוך שימוש בפתרונות מתקדמים כמו  – מערכת השקיה חדשנית, ציוד ואבזור גן משוכלל, יעיל ומתוחכם, אלמנטים דקורטיביים עכשוויים ועמידים לאורך זמן וכו'. תוספת של אלמנטים מהעיצוב המודרני לתוך גינה שמעוצבת בסגנון שהוא שונה, רק יכול להוסיף ולשדרג את הגן. במידה ותבקשו לשלב מספר טכניקות של עיצוב והקמת גינה מודרנית, יש צורך להכיר במאפיינים שלה. להלן כמה עצות כיצד תוכלו לעשות זאת.

הקמת גינה מודרנית

הקמת גינה מודרנית

צמצום הגוונים הבוהקים בגינה

עיצב חדשני מאמין שאין צורך בשפע של צבעים וחפצים בחלל, מאחר שזה יוצר עומס בחזות הכללית וגורם לתחושת מחנק וצפיפות. הגן צריך לספק תחושת אוורור, זרימה וקלילות מרחבית. מעצבי גינות רבים ימליצו לבחור בשני גוונים שהם יהיו הבולטים, ואיתם לשחק בכל האזורים השונים בחלל, כשהמשמעות היא לא לוותר על כל גוון אחר, אלא שהסגנון מסביב יסתמך בעיקר על שני הגוונים הללו בכל בחירה של ריהוט, אבזור, צמחים ופרחים וכו'. לדוגמא בגינות מודרניות רבות נזהה לא פעם שימוש בגוונים של ירוק בצמחיה שמשתרעת מסביב ולצד זה שימוש בצבע לבן עבור כל יתר האלמנטים כמו החיפוי של השבילים על ידי אבני מדרך לבנות, ריהוט בהיר, דק צבוע בלבן וכו'. אז במידה ועיצוב הגינה מבוסס על שילוב של כמה וכמה גוונים, מוטב להתחיל להוריד כמה מהם על ידי החלפה של אלמנטים מסוימים בגוונים זהים או באמצעות צביעה מחודשת של שטחים שונים בחלל עד שרוב המרחב יצבע בעיקר בשני הצבעים הדומיננטיים שבחרתם.

עיצוב מחזורי

העיצוב המודרני אוהב לעשות שימוש בדפוסים שחוזרים על עצמם על מנת לספק לכידות עיצובית בכל השטח. דפוס חוזר בסידור של החלל יכול להתממש על ידי שתילה של שלושה סוגים של פרחים בשורות שהן יהוו מוטיב שחוזר על עצמו. החזרה הזו תעניק שבלונה נעימה בעיניים ומקורית שיש לה זיקה ישירה לסגנון המודרני, שמאופיין בסדר וארגון.

יצירת ניגודיות בחלל הגינה

בהמשך לאותו נושא של שני צבעים דומיננטיים, עיצוב מודרני יודע ליצור ניגודיות רבה בעיצוב של הגינה. לדוגמא שילוב בין תבניות עגולות ומרובעות תהייה עוד שיטה מעולה להכניס מעט חדשנות ומקוריות למרחב.  הקפדה על ניגודיות בין הגוונים באזורים שונים במרחב יעשה את העבודה או לדוגמא אלמנטים עיצוביים ישנים עם מראה עתיק לצד ריהוט חדשני במטרה ליצור חיץ בין אזורים נפרדים בגן.

עיצוב בקו אופקי

התכווננות לדפוס מאוזן יותר של עיצוב החלל יוביל את הגינה לעבר הסגנון המודרני. העיצוב המודרני מעדיף את הקווים האופקיים באמצעות ניצול הבדלי דרגות ומפלסים, כמו לדוגמא פינת ישיבה נמוכה שממוקמת לצד שיח גדול ומרשים. עיצוב הגינה המודרני יחלק את הגן לשטחים אופקיים במטרה להגדיל את השטח ולהשיג פשטות.

תאורה מתקדמת

יתרון בולט נוסף בעיצוב המודרני יבוא לידי ביטוי על ידי שימוש בתאורה שהיא מתקדמת, חסכונית ומרהיבה. בזמן שסגנונות עיצוביים רבים עושים שימוש בגופי תאורה קלאסיים שעומדים על הקרקע או תלויים על התקרה, כאן הפתרונות הינם רבים, מקוריים והרבה יותר מתוחכמים. בגן המודרני יש נטייה להחביא  את התאורה במקומות שונים שלא נגלים לעין ולהדגיש את הצמחייה, עץ תפוז, בריכת שחייה, בריכת נוי או אבני מדרך על ידי נורות לד קטנות שמפזורות להן בשטח. לכן כדי להפוך את הגן למודרני יותר יש להשקיע בכל מה שקשור לתאורה ולחשוב מה תרצו להבליט בשעות הערב כשהחושך אופף את החלל וכל האווירה משתנה והופכת למסתורית ורומנטית.

 הקמת גינה מודרנית עם תאורה מתקדמת

הקמת גינה מודרנית עם תאורה מתקדמת

הוספת ריהוט מודרני

יתרון נוסף של עיצוב מודרני לגינה הוא המערכת הישיבה וכל הריהוט שגם הוא יתבסס על עיצובים פשוטים, איכותיים ומודרניים לגן. ניתן לדוגמא להחליף את הריהוט של הגן הישן והלא כל כך מלהיב שיש לכם בשולחן מחומר גלם עמיד, קל ומרשים יותר כמו אלומיניום. אפשר גם להוסיף מערכת ישיבה מודרנית ומקורית בגוונים שקטים שתעניק נוחות והרבה הדר לגינה.